Proiect Media pentru tineri 2010-2011

15Apr
0Comments

Tinerii deschid noi Frontiere” este un proiect Tineret în Acțiune al Asociației Bărbaților Creștini (ABC), în colaborare cu ABC Media și Student Plus. Proiectul “Tinerii deschid noi frontiere” ar trebui să fie văzut ca un exemplu de colaborare între tineri din Timișoara aparținând diverselor etnii, care lucrează împreună la o campanie media cu scopul de a promova un mesaj unificat despre realitățile cu care tinerii din România sunt confruntați, bazat pe principiul că nu se poate rezolva o problemă care nu se poate defini. Acest proiect reprezinta inițiativa a tinerilor care au participat la un proiect anterior, “Celebrating Cultural Diversity”, și care au identificat nevoia de acceptare, comunicare interculturală, incluziune socială, precum și nevoia de cooperare între tinerii din Timișoara prin utilizarea mijloacelor audiovizuale.

Media_project_22oct2010

Principalele obiective ale acestui proiect au fost
• să ofere oportunități pentru tineri provenind din medii etnice diferite să devină conștienți de cultura și valorile lor;
• practicarea abilităților de conducere și lucrul în echipă;
• să găsească un mesaj personal pentru a-l comunica altora;
• să învețe elementele de bază în domeniul video;
• de a participa la pre-producție, filmarea și post-producția unui proiect audiovizual;
• să câștige experiență relevantă în domeniul audiovizualului;
• să pună bazele unui centru media pentru tineri în Timișoara. Pe parcursul proiectului, cei 40 de participanți au lucrat împreună cu profesioniștii ABC Media și Business Plus, și au fost implicați în seminarii pe multiculturalitate și mass-media / TIC, și o campanie media.
Proiectul a durat nouă luni și metodele care au fost utilizate în procesul de non-formale și informale de învățare sunt incluse: learning by doing, activități de brainstorming, ateliere de lucru, prezentări, discuții, vizite de lucru.

Etapele proiectului
1. Activități de pregătire a proiectului – 15-31 iulie 2010
2. Activități de promovare ale proiectului și de recrutare – august 2010
3. Sesiuni și workshop-uri – septembrie, octombrie 2010
4. Perioada de producție – noiembrie – decembrie 2010
5. Perioada de pregătire a campaniei și campania – ianuarie-februarie 2011
6. Evaluarea proiectului și diseminarea rezultatelor, elaborarea proiectului Centru Media pentru Tineri – martie 2011

Date sesiuni multiculturalitate și media
Vineri – 17 septembrie 2010 – ora 17.00
Vineri -8 octombrie 2010 – ora 17.00
Sâmbătă – 9 octombrie 2010 – ora 11.00
Vineri – 22 octombrie 2010 – ora 17.00
Sâmbătă 23 octombrie – ora 11.00
Sâmbătă 30 octombrie – ora 11.00

Rezultatele proiectului includ:
– Crearea de filmului de scurt-metraj „Viitorul în roz” și campania online, cu scopul de sensibilizare cu privire la importanța educării tinerilor în mass-media și rolul acesteia în rezolvarea problemelor lor.
– Punerea bazelor unui nou centru media pentru tineret, care va continua să ofere training și coaching mass-media pentru tineri.
– Participanții, cu sprijinul și coachingul oferite de către profesioniștii media au învățat și practicat auto-exprimarea prin mijloacele de audio-vizuale, creând în același timp produse bazate pe responsabilitate.

Proiectul Media pe Facebook

LogoTiA(1)LogoProgramTiA(1)“Acest proiect este finanțat cu susținere din partea Comisiei Europene. Această publicație reflectă doar vederile autorului, iar Comisia nu poate fi făcută responsabilă pentru utilizarea informației pe care o conține.”